Asbestattest voor professionelen


Bent u een bedrijf, notaris of vastgoedmakelaar en wilt u een asbestcertificaat aanvragen? Dan bent u hier aan het juiste adres.

Als bedrijf, notaris of vastgoedmakelaar is het essentieel om bewust te zijn van de risico's van asbest en de noodzaak van een certificaat. Het hebben van een geldig asbestcertificaat is niet alleen wettelijk verplicht voor gebouwen ouder dan 2001, maar het biedt ook gemoedsrust en vertrouwen bij het werken met onroerend goed. 

Om een asbestcertificaat aan te vragen, dient u bepaalde stappen te volgen. Ten eerste moet u een gecertificeerd asbestinventarisatiebedrijf, zoals Amianto, inschakelen om een inventarisatie uit te voeren. Na het uitvoeren van een inventarisatie ter plaatse, ontvangt u het OVAM – asbestattest dat u kan gebruiken bij de verkoop van het pand of bij een eventuele controle mocht u medewerkers tewerkstellen in een pand waar asbest werd aangetroffen. 

Ontdek hieronder meer. 


Uw vennootschap of bedrijf is eigenaar van het pand


Ontdek meer over het asbestattest en vraag een offerte aan voor uw vennootschap of bedrijf. 

Vraag uw offerte aan


U handelt in naam van een eigenaar/vennootschap/bedrijf

U bent vastgoedmakelaar of notaris en wil meer weten over het asbestattest of wilt een vrijblijvende offerte aanvragen.

Vraag uw offerte aan